Tekst łatwy do czytania (ETR)
Informacja o Okręgowym Urzędzie Probierczym w Krakowie
w tekście łatwym do czytania
Budynek główny Okręgowego Urzędu Probierczego znajduje się w Krakowie przy ulicy Rakowickiej 3

Inne budynki Urzędu:
- Wydział Zamiejscowy w Chorzowie jest przy ulicy Kilińskiego 5

- Wydział Zamiejscowy w Częstochowie jest przy ulicy Alei Najświętszej Marii Panny 35a

- Wydział Zamiejscowy w Poznaniu jest przy ulicy Krakowskiej 19

- Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu jest przy ulicy Młodych Techników 61/63

Wydział to część naszego urzędu w której pracujemy.
W Okręgowym Urzędzie Probierczym w Krakowie:
- zajmujemy się badaniem wyrobów z metali szlachetnych.
Są 4 metale szlachetne:
- złoto
- srebro
- platyna
- pallad

Po zbadaniu umieszczamy na wyrobie oznaczenie.
To oznaczenie nazywamy cechą probierczą.

Za pomocą cechy probierczej dowiesz się, ile metalu szlachetnego jest w twoim wyrobie, na przykład w pierścionku.
- sprawdzamy sklepy, w których możesz kupić wyroby z metali szlachetnych.
Nazywamy to kontrolą.

Cecha probiercza musi być prawdziwa, czyli wykonana w urzędzie probierczym przez pracownika.
- Wpisujemy do naszej bazy firmy jubilerskie.
Firmy jubilerskie to firmy, które produkują lub sprzedają wyroby z metali szlachetnych.

- Odpowiadamy na pytania o metale szlachetne.
Wyjaśniamy to co może być trudne dla naszych klientów.

Skontaktuj się z nami:
- Przyjdź lub wyślij list:
Okręgowy Urząd Probierczy w Krakowie
ulica Rakowicka 3
31-511 Kraków
- zadzwoń pod numer: 12 421 05 01
- wyślij maila na adres: oup.krakow@poczta.gum.gov.pl
- skontaktuj się przez skrzynkę e-PUAP: /b9582qgjrl/SkrytkaESP