System zarządzania jakością
Opublikowane przez : Paweł Kowalówka
System został opracowany i wdrożony w celu:
- wykazania zdolności do świadczenia usług probierczych spełniających wymagania przepisów nadrzędnych związanych z probiernictwem,
- wykazania prowadzenia działań zmierzających do zwiększenia zadowolenia klientów przez skuteczne stosowanie systemu, łącznie z procesami dotyczącymi ciągłego doskonalenia i zapewnienia zgodności z wymaganiami klientów oraz mających zastosowanie przepisów nadrzędnych związanych z probiernictwem,
- uzyskania i utrzymania certyfikatu SZJ umożliwiającego potwierdzenie kompetencji, wiarygodności i rzetelności Okręgowego Urzędu Probierczego jako organu państwowej administracji.
Spełnieniu wymagań z zakresu systemu zarządzania jakością ma służyć:
- przestrzeganie standardów probierczych;
- współpraca z wiodącymi, europejskimi jednostkami probierczymi;
- uczestnictwo w międzynarodowych badaniach porównawczych;
- utrzymywanie wysokich kompetencji organu administracji państwowej w zakresie świadczenia usług probierczych;
- aktywne i merytoryczne uczestnictwo w zakresie tworzenia i opiniowania aktów prawnych w zakresie probiernictwa;
- efektywne zarządzanie finansami i zasobami;
- prowadzenie rzetelnej sprawozdawczości w zakresach wymaganych przepisami nadrzędnymi;
- skuteczny nadzór nad obrotem wyrobami z metali szlachetnych;
- zapewnienie wymaganych zasobów;
- wsparcie i nadzór merytoryczny;
- sprawny, łatwy w obsłudze i nowoczesny system IT
- organizowanie badań porównawczych;
- unowocześnianie wyposażenia techniczno-pomiarowego wykorzystywanego w usługach probierczych oraz doskonalenie metod badawczych;
- zachowanie zasady poufności oraz ochronę praw własności klientów urzędów probierczych;
- profesjonalna, rzetelna i terminowa obsługa;
- pozyskiwanie informacji o potrzebach klientów i dążenie do ich zaspokojenia;
- promowanie wizerunku profesjonalnego, taktownego i kulturalnego urzędnika administracji probierczej;
- skuteczna komunikacja;
- przestrzeganie wymagań prawnych w zakresie organizowanych przetargów;
- wymierne, rzetelne kryteria oceny dostaw i dostawców
- podnoszenie kompetencji i umiejętności pracowników przez planowane, specjalistyczne szkolenia;
- system motywacyjny gwarantujący zaangażowanie i satysfakcję zatrudnionych.